Het einde van het jaar breekt weer aan en tijdens die maanden gaan alle leidinggevenden en werkgevers drastisch op zoek naar de beste kerstpakket ideeen. Het doel van een kerstpakket is waardering uitspreken zodat het personeel op die manier goed gemotiveerd aan het nieuwe jaar begint. Ben jij degene die de keuze mag maken dit jaar, dan heb je ook nog eens te maken met een mager budget. Gelukkig is het niet allemaal slecht, want de onderstaande kerstpakket ideeën geven je vast inspiratie.

 

1.  Goede kerstpakket ideeen refereren naar een grote prestatie

Je wilt waardering uitspreken met je kerstpakket en je weet vast wel waarvoor. Vraag jezelf af wat de grootste prestatie is waar iedereen aan heeft bijgedragen en verwijs daarnaar door een bepaald thema uit te kiezen. Je laat dan zien dat de extra inzet die iedereen geleverd heeft niet onopgemerkt is gebleven. Hebben jullie een contract met een grote Amerikaanse klant af weten te sluiten? Zoek dan naar kerstpakket ideeen met een Amerikaans thema.

 

2.  Gebruik je huisstijl en je logo

Iedere ontvanger van het kerstpakket weet van wie deze afkomstig is, maar daar kun je naar refereren als je kiest voor een kleur uit je huisstijl. Bij webwinkels kun je kerstpakket ideeen opdoen door een selectie te maken op kleur en de belangrijkste kleur uit je huisstijl voelt voor elke ontvanger automatisch vertrouwd. Laat het logo van je bedrijf op je verpakking drukken. Door te laten zien van wie het pakket afkomstig is creëer je een gevoel van saamhorigheid, trots en herkenning.

 

3.  Een relevant product uitkiezen

Een andere manier om kerstpakket ideeen op te doen die naar het bedrijf refereren, is door te kiezen voor een relevant product. Als jullie bijvoorbeeld biologische isolatiematerialen produceren, dan kun je ervoor kiezen om een wollen muts in het kerstpakket te doen en verkopen jullie bloemen, kies dan voor een aantal speciale tulpenbollen. Ook hier gebruik je weer een kenmerk dat iedere werknemer in je bedrijf deelt en begrijpt.

 

4.  Maatwerk

Veel webwinkels bieden je ook de optie aan om zelf de kerstpakketten samenstellen. Het mooie daarvan is dat je dan hulp krijgt bij het vinden van kerstpakket ideeen. Het nadeel is wel dat deze optie vaak alleen aangeboden wordt bij grote bestellingen, bijvoorbeeld van 100 of meer pakketten. Samen met een deskundige medewerker stellen jullie dan het ideale kerstpakket samen voor jouw personeel. Jij vertelt wat je nodig hebt en eventueel ook wat erin moet zitten, en de medewerker zorgt ervoor dat het een samenhangend geheel wordt en schitterend wordt ingepakt.

 

5.  Eigen keuze concept in je huisstijl

Kun je echt niet op goede kerstpakket ideeen komen, kies dan voor het eigen keuze concept. Je medewerkers krijgen een kaart met een bepaalde waarde en dat kunnen ze uitgeven aan een product dat ze zelf uitkiezen. De winkel maakt een webpagina in je huisstijl waar de producten die jij hebt uitgekozen besteld kunnen worden.

 

 

Het bestellen van een kerstpakket is niet moeilijk, maar wil je een pakket vinden dat motiveert, dat waardering laat zien en dat ook binnen je budget past, dan is het al een stuk lastiger. Een flesje wijn of een cadeaubon zijn dan niet origineel genoeg, maar het gevaar met een origineel cadeau is dat je niet iedereen blij maakt. Het onderstaande stappenplan is opgezet voor iedereen die dit jaar een kerstpakket wil vinden dat aan ieders wensen voldoet.

1.  Vraag je personeel naar de kerstpakket verwachtingen

Het eerste wat je doet is een vragenlijst rondsturen onder je personeel om te achterhalen wat hun verwachtingen zijn. Doe je dat niet, dan moet je gokken en dat loopt meestal niet goed af. Vraag ze dus wat ze graag willen hebben in het kerstpakket, wat er goed en minder goed was aan het pakket van vorig jaar en vraag ze het ideale pakket te omschrijven. Zo geef je je personeel inspraak én krijg je heel veel waardevolle informatie om te gebruiken bij het maken van je keuze.

2.  Benadruk de overeenkomsten

Het is gemakkelijk om aan alle persoonlijke verschillen te denken als je een kerstpakket gaat uitzoeken dat iedereen blij moet maken, maar het is veel beter om je te richten op de overeenkomsten. Want als je die kunt vinden, dan weet je dat je punten hebt waarmee je iedereen raakt. Denk dan bijvoorbeeld aan het werk dat jullie doen en de prestaties die jullie allemaal geleverd hebben. Verwerk je huiskleur en logo in het pakket en de verpakking, kies een thema dat refereert naar iets wat het bedrijf bereikt heeft het afgelopen jaar en een product dat verwijst naar wat jullie doen. Het kerstpakket is dan herkenbaar, het is duidelijk alleen voor jouw medewerkers en voor niemand anders en het laat zien voor welke prestatie je ze wilt bedanken.

3.  Kies een webwinkel uit

Nu je weet wat de inhoud van je kerstpakket moet zijn, kun je op zoek naar een winkel om deze bij te bestellen. Het beste kies je dan voor een webwinkel, want daar is het assortiment het grootste en zijn de prijzen het laagste.

4.  Vul de filters in

Sommige webwinkels hebben bijna duizend kerstpakketten om uit te kiezen en daar loop je doorheen door de filters te gebruiken. Aan de hand van de bovenstaande stappen weet je exact wat je daar moet invullen. Kies daarom het budget, de kleur, het artikel en het thema uit en je krijgt automatisch een selectie. Nu is het alleen nog een kwestie van het kiezen van het beste kerstpakket uit dit aanbod.

5.  Je bestelling plaatsen

Vergeet niet om ook nog even door de alternatieve opties te lopen. Sommige winkels bieden bijvoorbeeld maatwerk aan, een eigen keuze pakket of zelfs een Rituals kerstgeschenk. Je bestelling plaatsen is daarna gemakkelijk en snel gedaan. Geef een betaalmethode door en het afleveradres en je weet zeker dat kerst bij jullie bedrijf een succes wordt dit jaar.

Er kan binnen de bedrijfswereld worden vastgesteld dat er tegenwoordig bijzonder vaak gebruik wordt gemaakt van een zogenaamde geheimhoudingsverklaring. Het betreft hier een document dat duidelijk maakt dat bepaalde informatie niet kan worden gedeeld met derden. Moet er op een zeker moment worden vastgesteld dat, dat toch gebeurt? Dan kan dat de partij die de inbreuk pleegt op een aanzienlijke boete komen te staan. Ben jij ook geïnteresseerd in het karakter waar een geheimhoudingsverklaring over beschikt en wil je graag precies te weten komen wat je hier allemaal van kan verwachten? Dan moet je zeker even de informatie hieronder doornemen!

Wat kan je verwachten van een geheimhoudingsverklaring?

Een geheimhoudingsverklaring is een document waarmee kan worden voorkomen dat er bepaalde (gevoelige) informatie uit je onderneming wordt gelekt naar de buitenwereld. In heel veel verschillende gevallen bestaat het risico dat bijvoorbeeld informatie die nog niet werd gepatenteerd, maar wel reeds ongelofelijk gevoelig ligt met de buitenwereld kan worden gedeeld. Het spreekt voor zich dat dit niet de bedoeling is. Door gebruik te maken van een geheimhoudingsverklaring kan worden voorkomen dat deze informatie op een bepaald moment op straat komt te liggen. Gebeurt dit toch? Dan heb je altijd een juridische basis om de betrokken persoon voor de rechtbank te dagen.

Wanneer kan er gebruik van worden gemaakt?

In de praktijk kan er worden vastgesteld dat er in verschillende situaties gebruik kan worden gemaakt van een geheimhoudingsverklaring. In eerste instantie is er de situatie waarin er bijvoorbeeld een nieuw personeelslid in dienst wordt genomen. In dat geval zal je kunnen vaststellen dat veel bedrijven hun bedrijfsgeheimen willen beschermen. Dat kan eigenlijk het best door gebruik te maken van een verklaring waarin alle betrokken partijen bevestigen dat ze geen gevoelige data vanuit de onderneming zullen delen met de buitenwereld. Vroeger werd er slechts sporadisch gebruik gemaakt van een dergelijk document, maar tegenwoordig kom je deze merkelijk vaker tegen.

Een tweede situatie waarin er gebruik wordt gemaakt van een dergelijke verklaring is wanneer bedrijven een samenwerking aangaan met een andere professionele partij. Het komt in de praktijk bijzonder vaak voor dat ondernemingen voor grote(re) projecten de handen in elkaar slaan. Daarbij is het nagenoeg onmogelijk om te voorkomen dat er bepaalde (gevoelige) bedrijfsinformatie wordt gedeeld met de derde partij. Om te voorkomen dat deze hier voordeel uit kan halen wordt een geheimhoudingsverklaring opgesteld. Ook in een dergelijke situatie kan dit document dus ongelofelijk interessant blijken te zijn. Ze voorziet je immers van heel wat zekerheid.

 

Rocket Lawyer – Juridische Zaken Makkelijk Gemaakt.

 

Zelf je geheimhoudingsverklaring opmaken of niet?

Afhankelijk van de situatie kan de geheimhoudingsverklaring een document zijn die een cruciaal belang dient. Je moet jezelf dan ook altijd de vraag stellen of je er goed aan doet om deze zelf op te stellen of niet. Bovendien geldt in de praktijk ook dat een dergelijk document niet over een algemeen karakter beschikt. De informatie die je wil beschermen zal in de praktijk dan ook doorgaans sterk afhankelijk zijn van bijvoorbeeld het project dat wordt aangenomen. In het bijzonder omwille van deze reden wordt er dan ook doorgaans voor gekozen om het opstellen van een dergelijke verklaring uit te besteden aan een gespecialiseerd persoon zoals een advocaat.

 

 

Er zijn voldoende redenen waarom legalisatie handtekening erg belangrijk is. Hoewel het voor veel mensen wellicht ingewikkeld klinkt, is het niets meer of minder dan het aantonen dat een handtekening onder een document daadwerkelijk van jou is. Zeker wanneer je frequent zaken doet in het buitenland wordt vaak gevraagd naar legalisatie handtekening. Zonder legalisatie is het doorgaans niet mogelijk om tot zaken te komen.

Burgemeester of notaris verklaart dat de handtekening ook echt van jou is

 

Kies je voor legalisatie handtekening, dan verklaart ofwel een notaris ofwel de burgemeester van een gemeente dat de handtekening onder een document ook echt door jou gezet is. Je kunt bij elke gemeente in ons land terecht voor legalisatie en dat hoeft dus beslist niet per se in de gemeente te gebeuren waarin jij woonachtig bent. Hetzelfde geldt overigens voor de notaris. Iedere notaris in ons land is bevoegd pom legalisatie handtekening uit te voeren en ook nu mag je helemaal zelf weten welke notaris je kiest. In beide gevallen is het wel noodzakelijk om eerst een afspraak te maken.

Zeker geen ingewikkelde aangelegenheid

 

Legalisatie handtekening is op zich geen ingewikkelde aangelegenheid. Integendeel zelfs. Je ondertekent simpelweg in het bijzijn van de notaris of een gemeenteambtenaar een document of formulier. Vervolgens wordt de echtheid gecontroleerd op basis van de handtekening die op je legitimatiebewijs staat. Vervolgens wordt er een soort van verslag van echtheid opgesteld en is de legalisatie klaar.

Andere naam van legalisatie is een garantverklaring

 

Een legalisatie handtekening wordt ook wel eens een garantverklaring genoemd. Je kunt een verklaring van echtheid nodig hebben bijvoorbeeld als je een erfenis in het buitenland moet regelen of wanneer je van plan bent om belangrijke documenten naar het buitenland te sturen Het zijn slechts twee voorbeelden, in de praktijk kun je veel meer redenen noemen waarom legalisatie handtekening noodzakelijk kan zijn. Zeker als je handel drijft met het buitenland is legalisatie aan de orde van de dag. Sterker nog; vaak komt er zonder legalisatie helemaal geen handel tot stand.

Let op de geldigheid van het legitimatiebewijs

 

Wanneer egalisatie aan de orde is, is het belangrijk dat je altijd een geldig legitimatiebewijs bij je hebt. Let op de geldigheid van dit document. Voorts is een afspraak maken belangrijk. Je kunt niet zomaar bij de notaris of het gemeentehuis binnen wandelen voor legalisatie handtekening. Het legaliseren van de handtekening is in beginsel vooral bedoeld om nadien niet in conflict te raken over de echtheid van een handtekening. Er is echter nog een reden. In de praktijk proberen onverlaten namelijk misbruik te maken van bepaalde documenten. Ook dit kun je door legalisatie voorkomen. In de praktijk gebeurt dat ook, zo wijzen cijfers uit verschillende onderzoeken nadrukkelijk uit.

 

Kies je voor het gemeentehuis als het gaat om legalisatie, dan staat vast dat er per handtekening een bedrag van net iets meer dan vijftien euro gevraagd wordt. De tarieven van de notarissen voor legalisatie kunnen nogal uiteenlopen. Het is dus verstandig om de tarieven altijd eerst te vergelijken.

 

Als je een eigen bedrijf hebt, is het natuurlijk erg vervelend als je klanten hun facturen niet betalen. Niet ieder bedrijf heeft hiermee te maken, maar bij veruit de meeste bedrijven komt het wel eens voor dat klanten hun factuur niet betalen. Daarom kiezen sommige ondernemers ervoor om een incassobureau in te schakelen. Dit kan erg handig zijn om de klanten tot betaling te dwingen, maar het is niet altijd de beste oplossing. Het is daarom van belang dat je goed nadenkt over of het een goed idee is om over te gaan tot deze stap.

De relatie met de klant

Wanneer je een klant hebt die zijn factuur niet betaalt, kan het een goed idee zijn om een incassobureau in te schakelen. Echter, je moet je dan wel beseffen wat het inhoudt om deze stap te nemen. Het is namelijk wel zo dat je hiermee de relatie met de klant op het spel zet. Je moet je vooral afvragen of de klant je helemaal niet gaat betalen als je geen incassobureau inschakelt of dat je simpelweg even moet wachten. Het kan namelijk voorkomen dat een klant geldproblemen heeft of dat een bedrijf een tijdelijk liquiditeitsprobleem heeft. Je kunt er daarom het best voor kiezen om even geduld te hebben en contact op te nemen met de klant om te vragen hoe het komt dat er nog niet betaald is.

Een klant tot betalen dwingen

Indien de situatie zich voordoet dat je echt denkt dat een klant je niet meer zal betalen, kun je wel een incassobureau inschakelen. Dit is erg handig voor ondernemers die vaker te maken hebben met mensen die niet betalen. Op deze manier kost het hen zelf geen tijd en weten ze zeker dat er altijd betaald wordt.

De wereld om ons heen is constant bezig met het doormaken van allerlei nieuwe ontwikkelingen. Het is van belang dat je hier goed op inspeelt wanneer je een bedrijf hebt. Op deze manier kun je er namelijk voor zorgen dat je bedrijf ook in de toekomst een succes zal zijn. Om in te haken op de nieuwste trends van de laatste jaren, is het voor bedrijven die producten verkopen aan te raden om een webshop te beginnen.

 

Zo verkoop je namelijk veel meer producten en bovendien stijgen de vaste lasten en de kosten van het personeel niet echt mee omdat een webshop simpelweg geen grote investering hoeft te vergen.

Een idee voor de webshop

Als je van plan bent om een eigen webshop te beginnen, is het natuurlijk wel van belang dat je ervoor zorgt dat je een goed plan hebt gemaakt voordat je verder gaat. Het plan wat je maakt wanneer je met de webshop gaat beginnen is essentieel voor het succes van de webwinkel in de toekomst. Indien je geen goed plan hebt gemaakt, is de kans groot dat je hier vroeg of laat de gevolgen van zult ondervinden. Daarom is het van belang dat je meer hebt dan enkel een goed idee zodat je bijvoorbeeld ook weet wat je moet doen wanneer er een situatie ontstaat waarvan je hoopte dat deze zich niet zou voordoen. Dat zijn namelijk de momenten waarop wordt beslist of je een goede ondernemer bent of niet. Het is van belang dat je goed oplossingsgericht te werk kunt gaan wanneer je een eigen bedrijf hebt. Dit zorgt er namelijk voor dat je situaties waarin je nog nooit eerder hebt gestaan goed kunt afhandelen waardoor je klanten uiteindelijk toch tevreden zullen zijn.

Een goede site laten bouwen

Wil je een webshop maken? Dan is het aan te raden om dit niet zelf te gaan doen. Je kunt er dan veel beter voor kiezen om op zoek te gaan naar een professional die je hierbij kan helpen. Op die manier weet je namelijk zeker dat de site die je uiteindelijk online zult zetten erg goed en professioneel in elkaar is gezet. Dat is natuurlijk erg belangrijk aangezien de website van je bedrijf fungeert als een soort visitekaartje. Je wilt er daarom als ondernemer zeker van zijn dat de site die de naam van jouw bedrijf draagt door een professional in elkaar is gezet.

Je eigen site bouwen

Er zijn ook mensen die er liever voor kiezen om hun eigen site samen te stellen. Dat kan verschillende redenen hebben. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die op deze manier geld willen besparen. Toch is dit in veel gevallen niet de beste manier om de kosten te drukken. Je zult hierdoor namelijk merken dat de webshop later minder goed loopt dan wanneer je deze door een professional hebt laten bouwen. Daarom kun je beter niet je eigen website maken, maar hier simpelweg voor op zoek gaan naar iemand die de site kan bouwen.

 

Er zijn door de jaren heen veel veranderingen geweest waar bedrijven zich aan hebben moeten aanpassen. Hierbij kun je aan veel verschillende dingen denken. Zo kan het hierbij bijvoorbeeld gaan om bepaalde regels die nieuw zijn, maar het is ook mogelijk dat er innovaties zijn die erg nuttig zijn voor bedrijven. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan de komst en het globale gebruik van het internet. Dit heeft veel veranderingen voor bedrijven met zich meegebracht waardoor zij eigenlijk genoodzaakt waren om zich hier aan aan te passen.

Een passend netwerk vinden voor je bedrijf

Het is van belang dat je er als bedrijf voor zorgt dat je mee gaat met je tijd. Op die manier voorkom je namelijk dat je concurrenten voor gaan lopen op jou waardoor je marktaandeel kleiner wordt. Dit wil je natuurlijk koste wat kost voorkomen en daarom is het slim om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van technologie. Dat is namelijk de enige manier waarop jij kunt beoordelen of bepaalde innovaties nuttig zijn voor jouw bedrijf of dat het enkel nodig is om op dezelfde voet door te gaan.

 

Daarom is het voor de meeste bedrijven zaak om ervoor te zorgen dat er geen relevante nieuwe ontwikkelingen aan hen voorbij gaan. Hierbij kan het bijvoorbeeld gaan om verschillende soorten nieuwe netwerkoplossingen die geschikt zouden kunnen zijn voor je eigen bedrijf. Het netwerk waarvan je bedrijf gebruik maakt is namelijk erg belangrijk. Zo’n netwerk zorgt er namelijk voor dat je bedrijf informatie kan uitwisselen met andere bedrijven. Als dit netwerk niet goed is, kan dat voor een grote afname van de omzet van je bedrijf zorgen.

Verschillende netwerken en netwerktoepassingen

Er zijn erg veel verschillende soorten netwerken die gericht zijn op bedrijven. Het is per bedrijf natuurlijk erg verschillend aan wat voor netwerk zij behoefte hebben. Daarom is het zaak om goed na te denken over wat voor soort het best past bij jouw bedrijf. Op die manier voorkom je dat er veel geld wordt geïnvesteerd in een netwerk of toepassing die helemaal niet nuttig zijn voor het bedrijf.

 

Dat zou natuurlijk ontzettend zonde zijn en daarom is het van belang dat je goed nadenkt voordat je een bepaalde keuze maakt. Voor veel bedrijven is het handig om te kiezen voor een private network. Dit is een netwerk wat enkel door jouw bedrijf gebruikt kan worden. Hierdoor is vooral de snelheid van het netwerk een stuk hoger omdat er geen andere bedrijven zijn die ook gegevens moeten uploaden of downloaden via ditzelfde netwerk.

Een geschikte netwerkoplossing vinden

Wanneer je op zoek bent naar manieren om de omzet van je bedrijf te vergroten, is de kans groot dat er netwerkoplossingen zijn die je hierbij kunnen helpen. Daarom is het slim om je eens te verdiepen in de verschillende mogelijkheden die je hebt op dit gebied. Je zou er dan bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om gebruik te maken van Azure Express Route. Dit is een netwerkoplossing die gericht is op bedrijven en op veel verschillende manieren nuttig kan zijn voor je bedrijf.

Bij ons vind je de beste kantoorartikelen van Nederland. Zo kun je bijvoorbeeld een ruime keuze maken uit agenda’s. Deze zijn verkrijgbaar in verschillende maten van compact en klein tot groot voor bedrijven. Maar ook kun je ervoor kiezen of je er een wil met 12 maanden of 18 maanden. Daarnaast verkopen we ook notitieboekjes in diverse formaten. Bij deze kun je er ook voor kiezen of je met lijntjes wil werken of juist met opsommingstekens. Maar ook kun je speciale journaals voor het bijhouden van een dagboek of iets dergelijk bij ons vinden. Dan hebben we ook nog eens een aantal soorten schetsboeken in ons assortiment. Deze maken een opleiding waarbij je moet tekenen compleet.

Waar let je op bij de aanschaf van een agenda?

Een agenda 21 voorziet jou van gemak het hele jaar door. Je kunt kiezen voor een schoolagenda die speciaal zo ingericht is dat je hier alles kunt opschrijven. Maar ook heb je agenda’s voor bedrijven waar je juist weer extra notities bij kunt maken. Ook kun je ervoor kiezen om een agenda voor 18 maanden te nemen. Zo heb je altijd die extra speling mocht je vergeten een nieuwe agenda te kopen. Dit wordt door bedrijven dan ook vaak gedaan. Maar als particulier kun je dit natuurlijk ook doen. Ook kun je een keuze maken uit kleuren die bij jouw passen. En natuurlijk let je ook op het materiaal wat gebruikt wordt. Een stevige agenda gaat namelijk veel langer mee zonder schade.

Een schetsboek kopen

Het schetsboek a3 past bij bijna iedereen. Zo heb je genoeg ruimte om te tekenen. Deze boeken worden ook niet voor niets soms tekenboeken genoemd. Er zijn bedrijven die een keuken ontwerpen juist met deze boeken. Ze kunnen namelijk een lekker ruime indruk geven aan de klant op deze manier. Beeldvorming is een van de belangrijkste punten als je iets wilt verkopen. Maar ook is het geschikt voor studenten in de kunst of grafische wereld. Zij kunnen hier prima tekeningen op maken met verschillende materialen. Een agenda biedt mogelijkheden voor het plannen van afspraken. Maar je kunt het natuurlijk ook gebruiken voor het opschrijven van huiswerk. Daarnaast kun je zo ook controleren bij je kinderen wat ze nog moeten doen. Maar ook vergeet je jouw eigen afspraken nooit meer.

Wat kun je met een notitieboek?

In een a4 notitieboek kun je alle belangrijke dingen bijhouden. Je hebt ze in verschillende materialen en uitvoeringen. De standaard versie is voorzien van lijntjes waardoor je makkelijk kunt schrijven. Maar je hebt ook zogenaamde bullet journals. Hier kan je bijvoorbeeld een opsommingslijst in maken of een to do list. Ze zijn allemaal gemaakt van hoge kwaliteit. En ook grote kunstenaars konden niet zonder een goed notitieboek. Maar ook kun je hier punten in opschrijven waar je door de dag heen mee loopt. Zo kun je het even parkeren en later weer oppakken. Sommige zijn zelfs bedrukt met puntjes of ruitjes. Dit oogt voor sommige mensen net even wat prettiger.

In tijden van corona werken steeds meer mensen thuis. Het programma Microsoft teams wordt tegenwoordig ook steeds meer gebruikt door diverse bedrijven. In dit overzichtelijke programma kan men vergaderen op afstand. Van eenvoudige teamvergaderingen tot complete zakelijke bijeenkomsten. Wil je nog beter met Microsoft teams leren omgaan? Dan is het raadzaam om een cursus Microsoft teams te gaan volgen. In Microsoft teams kun je naast videobellen ook chatten met leidinggevenden en collega’s, onderlingen bestanden delen en tegelijkertijd ook bestanden bewerken. Like’s inzien op eenvoudige manieren en notities aanpassen en schrijven tijdens de vergadering met bijbehorende apps. Het programma heeft diverse tools. Met een cursus kun je leren hoe je hiermee overweg kunt.

Leren omgaan met Microsoft teams

Een Microsoft teams cursus is geschikt voor werkgevers, werknemers en particulieren die allemaal willen leren omgaan met Microsoft teams. Digitaal samenwerken met jouw collega staat hierbij centraal! Geen lange e-mails meer en wachten op een reactie maar tegelijkertijd belangrijke informatie delen. De informatie uitwisseling in teams is zeer gemakkelijk en overzichtelijk. Door de cursus te volgen kun je met een vernieuwende mindset aan de slag en zo je eigen handigheden krijgen door te werken met het programma. Voor sommigen is het programma nog erg nieuw en daarvoor is een cursus Microsoft teams zeker zeer geschikt.

Opbouw van het programma en tools

Je leert onder andere de opbouw en structuur en hier handig mee om te gaan. Ook leer je van alles over de bijbehorende applicaties en hoe deze aan de team vergaderingen kunnen worden toegevoegd en hoe je kunt samenwerken met deze apps. Teams is dus een innovatieve manier van samenwerken. Met de videovergadering leer je alles over schermdeling, pauzering en eventuele schermopnames. Er is een training voor zowel beginners als expert gebruikers die vaardigheden van nieuwe apps en tools in het programma aan willen leren. Teams maakt onderdeel uit van office 365. Een innovatief administratief programma voor professioneel kantoorgebruik.

Voordeel van de training is dat je theorie en praktijk tegelijk toepast en je er direct mee leert oefenen. Het leuke is dat de cursus is afgestemd op jouw team. Elk bedrijf en elk team heeft diverse werkzaamheden die onderling enorm kunnen verschillen. Elk team heeft weer zijn eigen tools en apps nodig. Doordat de training zo goed op maat is gemaakt wordt niks over het hoofd gezien en heb je binnen enkele uren de belangrijkste vaardigheden onder de knie.

Bron: https://www.nedermeijer.nl/microsoft-teams-training/

Als je een eigen bedrijf hebt dan heb je wellicht te maken met zakenrelaties, partners, werknemers en investeerders. Al deze mensen willen zich gewaardeerd voelen. Een goede manier om deze mensen aan je te binden is door goede voorwaarden te scheppen, maar je kan ook nog een extra stap zetten. Denk bijvoorbeeld aan het geven van een relatiegeschenk. Deze heb je in allerlei soorten en maten en zorgen voor een grote waardering onder zowel partners, werknemers, investeerders als zakenrelaties. En zo zijn er nog veel meer redenen om te gaan voor een relatiegeschenk.

Leuk om te geven en te krijgen

Een relatiegeschenk geeft hetzelfde gevoel als het geven van een cadeau voor bijvoorbeeld een verjaardag. Mensen die een cadeau ontvangen voelen zich erg blij, omdat ze iets krijgen. Ze krijgen waardering en een relatiegeschenk voor hun harde werk geeft nog eens extra waardering. Je deelt eigenlijk een compliment uit in de vorm van een cadeau. Daarnaast is een relatiegeschenk ook heel leuk om te geven. Als je een enthousiaste reactie op jouw geschenk krijgt dan geeft jou dit een goed gevoel. Zo zorg je dus met een relatiegeschenk voor een win-win situatie.

Blijvende herinnering

Een andere goede reden om een relatiegeschenk te geven is dat het zorgt voor een blijvende herinnering. Een bedank mailtje of woorden vergeten mensen snel, maar een fysiek cadeau niet. Als je gaat voor een reep chocolade als relatiegeschenk dan duurt deze herinnering wel minder lang dan als je gaat voor bijvoorbeeld een mok of een dopper. Deze laatstgenoemde producten gebruiken mensen veel en iedere keer als ze hiervan gebruik maken dan zullen ze aan je denken. Helemaal als je het product laat bedrukken met jouw bedrijfsnaam of logo. Ga dus voor een product waarvan je weet dat jouw zakenrelatie of partner dit veel zal gebruiken.

Goedkope marketing

Doordat een relatie of partner een product veel gebruikt, zal het zorgen voor veel naamsbekendheid. Anderen zullen het product zien en daarmee ook het logo of je bedrijfsnaam. Zo zorg je ervoor dat ook andere mensen jouw bedrijf zullen herinneren. Deze vorm van marketing is relatief goedkoop als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een marketing campagne. Het hangt er daarbij wel vanaf voor wat voor relatiegeschenk je gaat en ook welke bedrukking je kiest. Je kan het zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wil. Er zijn talloze mogelijkheden, waardoor er altijd een geschikt relatiegeschenk voor jou tussen zit.