Een koelcel is een slimme manier om je koelproducten te bewaren en op temperatuur te houden. Het ziet er ook veel professioneler uit dan een keuken volgepropt met koelkasten. Dan heb je een heel systeem nodig om te zorgen dat de juiste producten en ingrediënten op de juiste manier bewaard worden. Een koeling waar je ingrediënten opbergt en voorraad bereide producten waar je niet heel vaak bij hoeft garandeert een lange houdbaarheid en constante temperatuur in de cel. Het houdt je keuken overzichtelijk en hygiënisch. Hoe kies je nou het juiste model? We helpen je op weg met een aantal tips.

 

Hoeveel ruimte heb je nodig voor je koelcel?

De ruimte die je hebt en de capaciteit van je keuken is bepalend voor de grootte van je koeling. Het is handig als je je ingrediënten kunt bewaren in je cel. Daarnaast is een koelcel heel geschikt voor het bewaren van grote hoeveelheden bereide producten zoals soepen, sauzen en bereide groenten. Bepaal dus van tevoren aan de hand daarvan hoeveel ruimte je ideale cel heeft. De plek waar de koeling moet komen moet waterpas zijn omdat de cel anders onstabiel staat en scheef kan zakken. Zorg er ook voor dat de koeling makkelijk toegankelijk is en dat de deur op de juiste manier open gaat.

 

Maak een inschatting van de capaciteit en het gebruik

Bepaal waar je de cel voor wilt gaan gebruiken. We noemden al een aantal toepassingsmogelijkheden zoals het opslaan van verse producten. Het koelen van vers bereide producten vraagt om meer vermogen dan het opslaan van verse ingrediënten. Bereken ook de capaciteit die je nodig hebt voor de koeling. Hoe efficiënter je de koeling vult, hoe meer warmte- en energieverlies je voorkomt bij het openen van de koelcel. Want hoe meer vrije lucht, hoe meer warmte er kan ontsnappen. Wil je daarnaast ook bereide producten bewaren zorg dan dat je daar genoeg ruimte voor overhoudt. Een slimme inrichting van de cel helpt bij het optimaal benutten van de ruimte.

 

Isolatie van je koelcel

Isolatie van je koeling is belangrijk om warmteverlies en overtollig energieverbruik te voorkomen. Hoe dikker de wand en de bodem, hoe efficiënter je opbrengst. Daarbij kan in een cel zonder geïsoleerde bodem veel warmte ontsnappen, waardoor condensatie ontstaat. Dat kan schade en vochtplekken geven.

Denk ook na over de plek van de koelgroep, want deze wordt nogal warm. Als de koelgroep te dicht bij de cel staat, moet de cel extra hard werken om te koelen. Als je slim bent gebruik je de uitstoot van de koelgroep voor het verwarmen van de ruimte. En sta stil  bij het geluid van de koelgroep. Als de koelgroep dichtbij de gasten staat of in de buurt van veel medewerkers kan dat geluidsoverlast veroorzaken. Je kunt ook kiezen voor een geluidsarme koelgroep.

 

Als je helder hebt waar je koelcel aan moet voldoen schakel dan de hulp van een expert een laat je uitgebreid informeren over de verschillende mogelijkheden en hulp bij plaatsing. Wist je trouwens dat je eten in sommige gevallen zonder koelcel, maar door middel van een vacumeermachine, vers kunt houden.

 

Ben jij een ondernemer die een bestelauto gebruikt? Dan ben je wettelijk verplicht om je te verzekeren. Je hebt minimaal een WA-verzekering nodig als je de bestelauto gebruikt. Met een WA-verzekering ben je gedekt wanneer jij of één van de medewerkers met de bestelauto schade bij een ander aanricht. Het afsluiten van een bestelauto verzekering is soms een lastige uitdaging, omdat je door veel verzekeraars de deur wordt gewezen wegens het hogere risico van de bestelauto. De bestelauto verzekeren bij De Vereende is dan een goede optie, want je ontvangt vrijwel altijd een goedkeuring op de aanvraag.

Het verschil tussen een auto of een bestelauto verzekeren

Er wordt een duidelijk onderscheid gemaakt in een auto of een bestelauto verzekeren. Doorgaans worden auto’s particulier gebruikt voor het vervoeren van personen. Een bestelauto is ten eerste vele malen groter, maar je kunt ook goederen vervoeren. Daarnaast maak je ook meer kilometers dan een gemiddelde autobestuurder. Deze factoren verhogen het risico op schades en ongevallen. Daarom staan veel verzekeraars niet te springen om het verlenen van een bestelauto verzekering.

Zakelijk verzekeren

Wanneer de bestelauto op jouw bedrijfsnaam en in de boekhouding staat, kun je de wagen niet particulier verzekeren. Je kunt dan uitsluitend kiezen voor een zakelijke verzekering. Je kunt dan een verklaring uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto aanvragen. Een nadeel is dat je de bestelauto dan ook niet (meer) privé mag gebruiken! Staat de auto niet op bedrijfsnaam en niet in de boekhouding? Dan zou je deze ook particulier kunnen verzekeren. Houdt er dan wel rekening mee dat bepaalde zaken niet zijn gedekt.

Bestelauto verzekeren, welke verzekering kiezen?

Wij hebben al even gesproken over de WA-verzekering en met deze verzekering ben je alleen gedekt wanneer je schade bij een ander aanricht. Schade aan jouw eigen wagen zijn dan niet gedekt en komen voor eigen rekening. Wil je ook dat de schades aan je bestelauto zijn verzekerd? Dan kun je de bestelauto verzekeren met een WA+ Beperkt Casco- of een All Risk verzekering.

Het verschil tussen een WA+ en een All Risk verzekering

Bij een WA+ verzekering is de schade aan de bestelauto ook verzekerd. Als de schade door een ander wordt aangericht. Wanneer je zelf verantwoordelijk bent voor de schade aan de bestelauto, worden deze schades met een WA+-verzekering niet gedekt. Deze schades worden wel gedekt wanneer je kiest voor een Allriskverzekering.

Waarom een verzekering bij De Vereende?

Wanneer je bij vrijwel iedere verzekeraar de deur wordt gewezen kun je aankloppen bij een maatschappij waar je een De Vereende verzekering kunt afsluiten. De Vereende dekken namelijk hogere risico’s en kijken minder naar het verleden. Dus mensen met achterstallige premiebetalingen, wanneer er sprake is geweest van het plegen van fraude en voor bestuurders die vaker schades hebben aangericht of met justitie in aanraking zijn geweest, hebben de meeste kans om met een De Vereende verzekering zich toch te kunnen verzekeren.

Houdt er wel rekening mee dat een bestelauto verzekeren met een de Vereende verzekering duurder is en dat de premie drie maanden moet worden vooruitbetaald. Daarnaast vraagt de Vereende in de regel een borgsom van ongeveer € 175,-. De borgsom wordt wel weer teruggestort als je geen gebruik hebt gemaakt van de polis en de bestelauto verzekering weer opzegt.

Indien je op een zeker ogenblik de keuze hebt gemaakt om een zeilboot te kopen spreekt het voor zich dat je na zal willen denken over het afsluiten van een passende verzekering. In principe is het zo dat een zeilbootverzekering niet wettelijk verplicht is. Dat betekent in de praktijk dat je dus niet genoodzaakt bent om zo’n verzekering af te sluiten. Toch kunnen we vaststellen dat heel wat mensen deze keuze toch maken. Daar zijn verschillende goede redenen voor aan te halen. In ieder geval, wil jij ook graag ontdekken waarom je zeilboot verzekeren potentieel interessant kan zijn? Dan is het altijd de moeite waard om even verder te lezen!

1.) Een zeilboot is geen goedkope boot

Op het moment dat je een bepaalde boot gaat kopen dien je er in de praktijk uiteraard rekening mee te houden dat hier een bepaalde investering voor is vereist. Dat geldt zeker ook voor een zeilboot. Op het moment dat je met een dergelijke boot gaat varen zal je meer dan waarschijnlijk ook in situaties terechtkomen waarin schade zomaar kan ontstaan. Dat is natuurlijk vervelend. Dit niet in het minst wanneer je als eigenaar van de boot volledig zelf voor die schade in moet staan. Het kan gelukkig ook anders. Een zeilboot verzekeren zorgt er namelijk in de praktijk voor dat je perfect bent verzekert tegen de mogelijke gevolgen van bijvoorbeeld een aanvaring. Je kan er bovendien voor kiezen om je zeilboot op verschillende manieren te  verzekeren waardoor er altijd sprake is van een dekking op maat van jouw wensen. In ieder geval maakt deze eerste reden alvast meer dan duidelijk dat een zeilboot verzekeren beslist iets is wat het overwegen waard is.

2.) In bepaalde situaties is een verzekering wel degelijk vereist

Dat er geen sprake is van een wettelijke verplichting voor een zeilboot verzekeren betekent in de praktijk niet dat het afsluiten van een verzekering voor je zeilboot niet interessant kan zijn. In eerste instantie creëer je daardoor toch een niet onbelangrijke financiële zekerheid. Dat is echter niet alles. Bovendien is het namelijk eveneens zo dat je in bepaalde situaties wel degelijk verzekerd dient te zijn. Bepaalde havens waarin je wil aanmeren, maar ook bootstallingen kunnen hiernaar vragen. Dat geldt overigens ook voor het moment waarop je deel wenst te nemen aan wedstrijden. Let wel op, voor wedstrijden op zee kunnen speciale voorwaarden gelden. Dit bijvoorbeeld met betrekking tot het eigen risico dat geldt voor jouw zeilbootverzekering.

3.) Een zeilboot verzekeren hoeft helemaal niet duur te zijn

Een niet onbelangrijke reden waarom veel eigenaars van een zeilboot er in de praktijk niet voor kiezen om een zeilbootverzekering af te sluiten heeft te maken met de premie die ze vermoeden te moeten betalen. Nochtans valt deze premie eigenlijk zeer goed mee. In eerste instantie kan je volledig zelf bepalen welke dekkingen je wenst af te sluiten. Dat is echter niet alles. Daarnaast is het namelijk eveneens zo dat je een vergelijking kan uitvoeren tussen verschillende verzekeraars. Ook het aanpassen van het eigen risico en deze bereidwillig verhogen kan de moeite waard zijn. Al deze verschillende zaken kunnen je helpen om de prijs voor je zeilboot verzekeren te beperken. Niet in het bezit van een zeilboot maar een speedboot? Laat dan je speedboot verzekeren via Eerdmans.

 

Denk jij wel eens aan het uitvoeren van een personeelscontrole? Het is een beslissing die voordelen en nadelen met zich meebrengt. Daarom is het verstandig om na te denken over de redenen waarom jij een persoonscontrole wilt uitvoeren en wat de gevolgen hiervan kunnen zijn. Verder moet jij tevens na denken over de manier waarop jij de persoonscontrole wilt uitvoeren. Ten slotte ben jij als werkgever vaak gebonden aan bepaalde wettelijke regels, door kennis te hebben van deze regels voorkom je dat je te maken krijgt met juridische problemen.

Voordelen van een personeelscontrole

Het heeft een aantal voordelen om een personeelscontrole uit te voeren afhankelijk van de situatie. Denk hierbij aan een situatie waarin jij vermoedt dat er een medewerker is of wellicht zelfs meerdere medewerkers zijn die niet in staat zijn om hun werk te doen op een integere manier. Zij houden misschien geld of informatie achter en frauderen. Dit zijn heftige beschuldigingen waarbij je natuurlijk voldoende bewijs moet hebben. In zo’n geval kan het verstandig zijn om een personeelscontrole uit te voeren. Zelfs als jij geen ernstige verdenkingen hebt kan het nog steeds verstandig zijn om te achterhalen of iedereen op een eerlijke manier te werk gaat.

Nadelen van een controle

Er zitten ook een aantal eventuele nadelen aan het uitvoeren van een personeelscontrole. Denk hierbij aan het feit dat jij op een bepaalde manier medewerkers zal gaan spioneren. Dit kan als gevolg hebben dat zij dit erg vervelend of zelfs kwetsend vinden indien zij hier achter komen. De meeste mensen hechten immers een grote waarde aan hun privacy, waarbij geldt dat jij als werkgever hier op een bepaalde manier doorheen zal gaan indien jij kiest voor een controle. Een personeelscontrole kan een gebrek aan vertrouwen uitstralen en nadelige gevolgen hebben voor de sfeer. Als medewerkers namelijk achterhalen dat zij in de gaten worden gehouden op een manier waar zij niks over wisten dan kunnen zij dit als kwetsend ervaren.

Detective

Bij het uitvoeren van een controle zal dit meestal gebeuren door een privédetective. Dit is iemand die gespecialiseerd is in het uitvoeren van controles en hierbij oog zal hebben voor de wet. Door middel van aandacht voor details, observeren en analyseren is het mogelijk om ervoor te zorgen dat jouw personeel gecontroleerd wordt. De detective is vervolgens iemand die op een professioneel manier hoort om te gaan met de informatie die verzameld wordt. Verder moet de detective jouw belangen dienen en eventueel advies geven om tot oplossingen te komen.

Perspectief

Uiteindelijk kan het uitvoeren van een personeelscontrole door een privédetective helder perspectief brengen met betrekking tot jouw werkomgeving. Zo weet jij voortaan beter wat er gebeurd op kantoor door middel van een controle. Verder voorkom jij fraude richting te toekomst aangezien medewerkers weten dat er af en toe gecontroleerd wordt. Als zij niks verkeerds doen hebben zij immers niks te vrezen. Toch is het belangrijk om goed na te denken over deze keuze aangezien het ook nadelen als gevolg kan hebben. Dient een personeelscontrole de belangen van jouw werkomgeving?

 

Meer weten? Kijk op Kevdetectives.be.

 

 

Voor de zoektocht naar een goede arbeidsrecht advocaat geldt dat er verschillende variabelen belangrijk zijn gedurende dit proces. Je moet bijvoorbeeld iemand vinden die in staat is om zijn of haar werk te doen op een manier die professioneel is. Verder helpt het natuurlijk als een advocaat een niet al te hoge prijs vraagt voor het leveren van bepaalde diensten. Daarnaast moet de advocaat een goede reputatie genieten en in staat zijn om jou op een manier te helpen die integer is. Immers krijgt een advocaat bij het helpen van jou en het beschermen van jouw rechten vaak toezicht tot persoonlijke gegevens. Ten slotte is een goede klik met de advocaat erg belangrijk om een goede samenwerking te genereren.

Keuzevrijheid

Indien jij iemand bent die graag een advocaat zou willen inschakelen spreekt het waarschijnlijk voor zich dat er een groot aanbod aan advocaten is. Door dit grote aanbod aan advocaten heb jij ontzettend veel keuzes en veel vrijheid om een advocaat uit te kiezen die jij vertrouwt. Voor het beroep advocaat geldt dat hier bepaalde eisen aan gesteld worden om de professionaliteit te garanderen. Als iedereen namelijk advocaat zou kunnen worden ontstaat het gevaar dat er slechte advocaten bij zitten. Door een lange opleiding en door het feit dat advocaten zich moeten houden aan bepaalde gedragsregels zijn vele advocaten erg professioneel bezig met hun beroep.

Transparantie

Als jij kiest voor een advocaat is het erg belangrijk dat deze in staat is om transparant te zijn en door bepaalde bureaucratische procedures heen te bijten. Ga vooral eens in gesprek met een advocaat en achterhaal of jij voldoende informatie kan achterhalen. Is de advocaat bijvoorbeeld transparant over de kosten die komen kijken bij het gebruik maken van zijn of haar diensten? Immers is het zo dat er veelal verborgen kosten zijn waar mensen van tevoren geen rekening mee houden. Dit wil je natuurlijk voorkomen en daarom is transparantie erg belangrijk. Vraag verder naar de manier van werken en achterhaal of deze manier prettig is voor jou.

De basis voor goede samenwerking

De basis voor een goede samenwerking ligt bij goede communicatie. Als jij dezelfde taal spreekt met jouw advocaat dan zal er een klik ontstaan en zal daardoor de samenwerking als prettig worden ervaren. Daarom is het belangrijk dat de advocaat ondanks een grote algemene kennis en lange opleiding op hoog niveau in staat is om jou uit te leggen wat er moet gebeuren op een toegankelijke manier. Communicatie is van ontzettend veel waarde bij het creëren van chemie.

Werkwijze

Ten slotte is de werkwijze van een advocaat erg belangrijk aangezien deze aan moet sluiten op jouw voorkeuren. Moet de werkstijl van een advocaat erg gericht zijn op werken of mag het tevens persoonlijk zijn? Jij geeft hierin als individu de doorslag en bij het zoeken naar een advocaat is het zeker verstandig om de werkwijze van een advocaat te bestuderen. Ga verder vooral een keer in gesprek met een advocaat voordat jij een definitieve keuze maakt.

 

Op Omnius.nl vind je snel een geschikte arbeidsrecht advocaat.

 

Heb jij de droom om te starten als ondernemer? Het is een mooi streven waarbij geldt dat jij door middel van visie en hard werken aan een hypotheek kan komen. Een zakelijke hypotheek speciaal voor ondernemers. Vanzelfsprekend geldt dat het niet makkelijk is om aan een hypotheek te komen, helemaal niet als ondernemer als je geen vast inkomen hebt. Daarom is het zo dat vele kredietverstrekkers niet zomaar geld zullen uitlenen. Toch heb jij wel een startbedrag nodig om bijvoorbeeld een pand aan te schaffen. Een pand dat jij wilt gebruiken voor jouw doelen en waarmee jij verwacht veel financiële winst te behalen.

Jouw verhaal

Indien jij een ondernemer bent die wilt beginnen met het oprichten van een bedrijf heb jij misschien weinig geld of geen vast inkomen. In zo’n geval wordt het waarschijnlijk lastig om een bank te overtuigen van het feit dat zij jou een groot bedrag moeten uitlenen. Voor banken geldt namelijk dat zij het geld dat zij uitlenen uiteraard weer terug willen. Indien zij het idee hebben dat de kans hierop klein is zullen zij waarschijnlijk niet akkoord gaan met het voorstel dat jij doet. Daarom is het erg belangrijk dat jij als individu in staat bent om met een goed en overtuigend verhaal te komen. Waarom gaat jouw onderneming een succes worden?

Het pand

Voor een zakelijke hypotheek geldt dat deze vaak gebruikt wordt voor het aanschaffen van een pand. Hierbij kan je denken aan een leegstaand gebouw of een kantoor dat jij graag zou willen gebruiken voor zakelijke doeleinden. Niet elke bank zal jou een hypotheek verstrekken op basis van de ambitie om een pand te kopen. Hiervoor zijn er specifieke instanties die in staat zijn om jou dit geld te lenen. Denk hierbij aan een hypotheekbank die gespecialiseerd is in vastgoedfinanciering.

Eigen vermogen

Naast het feit dat jij veel geld kan verkrijgen door middel van een overtuigend verhaal met een duidelijk plan is het zo dat jij tevens over eigen vermogen moet beschikken om een hypotheek te verkrijgen. Dit heeft te maken met het feit dat een bank of een instantie die jou een groot bedrag uitleent graag wenst te weten dat jij op een goede manier met geld omgaat en dat de kans dat zij het geld weer terugkrijgen groot is. Een gedeelte aan eigen vermogen geeft een bepaalde zekerheid die vele banken waarderen. Hierbij kan je denken aan zo’n dertig procent van het pand dat jij graag zou willen kopen. Dit bedrag moet jij zelf bij elkaar zien te krijgen. Indien je dat niet hebt kan je beginnen met sparen of op zoek gaan naar andere kredietverstrekkers waardoor jij het volledige bedrag rond kan krijgen.

Visie

Op basis van de informatie die jij tot nu toe leest kan het wellicht overkomen alsof het beginnen van een onderneming en het verkrijgen van een zakelijke hypotheek erg ingewikkeld is. Ondanks het feit dat het beslist niet makkelijk is zijn er voldoende mogelijkheden hierop als jij over een goede visie beschikt. Verder is het mogelijk om advies te krijgen van mensen die in de zakelijke wereld zitten en jou kunnen helpen.

Meer weten over de zakelijke hypotheek? Ga naar FinaForte.nl.

 

Ben jij een ondernemer? Dan heb jij waarschijnlijk te maken met een aantal taken op het gebied van administratie. Administratie van taken uitvoeren met betrekking tot geld. Hiervoor gelden allerlei procedures waar jij je aan moet houden en verder helpt het voor het functioneren van jouw bedrijf als alles op een overzichtelijke wijze gebeurt. Aangezien de taken hiervoor soms best complex kunnen zijn is het mogelijk om te kiezen voor een goed administratiekantoor Amsterdam. In de hoofdstad van Nederland zijn voldoende kantoren te vinden waar vele ondernemers terechtkomen en ervoor kunnen zorgen dat de taken binnen jouw onderneming met betrekking tot administratie goed uitgevoerd worden.

De agenda

De taken die komen kijken bij een onderneming zijn divers, wat betreft de administratieve taken geldt dat ondernemers vaak prima in staat zijn om deze taken zelf uit te voeren. Daarentegen zijn deze taken vaak erg tijdrovend en heb jij als ondernemer meerdere taken die jij moet uitvoeren. Dan is het bijhouden van alle administratie vaak erg tijdrovend, indien jij deze taken overgeeft aan iemand anders dan houd jij meer tijd over voor andere zaken. Dit kan als gevolg hebben dat jouw onderneming succesvoller wordt.


Een betrouwbare instantie

Indien jij ervoor kiest om een instantie in te schakelen die bereid is om jouw administratie taken te beheren dat moet deze instantie betrouwbaar zijn. Voor jouw onderneming geldt namelijk dat jij de integriteit van jouw bedrijf en van jouw klanten moet bewaren. Kies dus zorgvuldig indien jij op zoek bent naar een administratiekantoor. Gelukkig zijn er in Amsterdam meerdere opties waardoor het mogelijk is om verschillende kantoren te vergelijken met elkaar. Je kunt hierbij advies krijgen met betrekking tot jouw administratie of de administratie gewoon volledig uit handen geven.

De beste optie

Vanzelfsprekend geldt dat de beste optie voor jou iets is wat jij zelf zal moeten bepalen. Misschien dat jij een kleine onderneming hebt waardoor een klein administratiekantoor een goede optie kan zijn. Indien jij een grote onderneming hebt waarbij vele administratieve taken zijn dan is het tevens mogelijk om te kiezen voor een groot administratiekantoor. Verder moet jij bij het maken van een keuze onderzoek doen naar de collega’s die werken voor een bedrijf. Immers bepalen collega’s van een bedrijf de werkwijze waarop om wordt gegaan met de administratieve gegevens die jij toevertrouwt.

Keuze door middel van vergelijken

Misschien dat jij het lastig vindt om een keuze te maken voor een specifiek administratiekantoor. Dat is begrijpelijk aangezien de opties nogal groot zijn waardoor jij misschien kwijt kan raken waar jij nou uit kan kiezen. Gelukkig zijn er voldoende websites te vinden waarop het mogelijk is om verschillende bedrijven te vergelijken met elkaar. Vergelijk hierbij naast de prijs die gevraagd wordt voor hun diensten tevens de reputatie en werkwijze van een administratiekantoor. Daarnaast heb jij altijd de mogelijkheid om in gesprek te gaan met een kantoor. Hiervoor gelden niet direct specifieke eisen, het gesprek is vrijblijvend.

Tip: Kijk eens op Boekjewinst.nl.

Het einde van het jaar breekt weer aan en tijdens die maanden gaan alle leidinggevenden en werkgevers drastisch op zoek naar de beste kerstpakket ideeen. Het doel van een kerstpakket is waardering uitspreken zodat het personeel op die manier goed gemotiveerd aan het nieuwe jaar begint. Ben jij degene die de keuze mag maken dit jaar, dan heb je ook nog eens te maken met een mager budget. Gelukkig is het niet allemaal slecht, want de onderstaande kerstpakket ideeën geven je vast inspiratie.

 

1.  Goede kerstpakket ideeen refereren naar een grote prestatie

Je wilt waardering uitspreken met je kerstpakket en je weet vast wel waarvoor. Vraag jezelf af wat de grootste prestatie is waar iedereen aan heeft bijgedragen en verwijs daarnaar door een bepaald thema uit te kiezen. Je laat dan zien dat de extra inzet die iedereen geleverd heeft niet onopgemerkt is gebleven. Hebben jullie een contract met een grote Amerikaanse klant af weten te sluiten? Zoek dan naar kerstpakket ideeen met een Amerikaans thema.

 

2.  Gebruik je huisstijl en je logo

Iedere ontvanger van het kerstpakket weet van wie deze afkomstig is, maar daar kun je naar refereren als je kiest voor een kleur uit je huisstijl. Bij webwinkels kun je kerstpakket ideeen opdoen door een selectie te maken op kleur en de belangrijkste kleur uit je huisstijl voelt voor elke ontvanger automatisch vertrouwd. Laat het logo van je bedrijf op je verpakking drukken. Door te laten zien van wie het pakket afkomstig is creëer je een gevoel van saamhorigheid, trots en herkenning.

 

3.  Een relevant product uitkiezen

Een andere manier om kerstpakket ideeen op te doen die naar het bedrijf refereren, is door te kiezen voor een relevant product. Als jullie bijvoorbeeld biologische isolatiematerialen produceren, dan kun je ervoor kiezen om een wollen muts in het kerstpakket te doen en verkopen jullie bloemen, kies dan voor een aantal speciale tulpenbollen. Ook hier gebruik je weer een kenmerk dat iedere werknemer in je bedrijf deelt en begrijpt.

 

4.  Maatwerk

Veel webwinkels bieden je ook de optie aan om zelf de kerstpakketten samenstellen. Het mooie daarvan is dat je dan hulp krijgt bij het vinden van kerstpakket ideeen. Het nadeel is wel dat deze optie vaak alleen aangeboden wordt bij grote bestellingen, bijvoorbeeld van 100 of meer pakketten. Samen met een deskundige medewerker stellen jullie dan het ideale kerstpakket samen voor jouw personeel. Jij vertelt wat je nodig hebt en eventueel ook wat erin moet zitten, en de medewerker zorgt ervoor dat het een samenhangend geheel wordt en schitterend wordt ingepakt.

 

5.  Eigen keuze concept in je huisstijl

Kun je echt niet op goede kerstpakket ideeen komen, kies dan voor het eigen keuze concept. Je medewerkers krijgen een kaart met een bepaalde waarde en dat kunnen ze uitgeven aan een product dat ze zelf uitkiezen. De winkel maakt een webpagina in je huisstijl waar de producten die jij hebt uitgekozen besteld kunnen worden.

 

 

Het bestellen van een kerstpakket is niet moeilijk, maar wil je een pakket vinden dat motiveert, dat waardering laat zien en dat ook binnen je budget past, dan is het al een stuk lastiger. Een flesje wijn of een cadeaubon zijn dan niet origineel genoeg, maar het gevaar met een origineel cadeau is dat je niet iedereen blij maakt. Het onderstaande stappenplan is opgezet voor iedereen die dit jaar een kerstpakket wil vinden dat aan ieders wensen voldoet.

1.  Vraag je personeel naar de kerstpakket verwachtingen

Het eerste wat je doet is een vragenlijst rondsturen onder je personeel om te achterhalen wat hun verwachtingen zijn. Doe je dat niet, dan moet je gokken en dat loopt meestal niet goed af. Vraag ze dus wat ze graag willen hebben in het kerstpakket, wat er goed en minder goed was aan het pakket van vorig jaar en vraag ze het ideale pakket te omschrijven. Zo geef je je personeel inspraak én krijg je heel veel waardevolle informatie om te gebruiken bij het maken van je keuze.

2.  Benadruk de overeenkomsten

Het is gemakkelijk om aan alle persoonlijke verschillen te denken als je een kerstpakket gaat uitzoeken dat iedereen blij moet maken, maar het is veel beter om je te richten op de overeenkomsten. Want als je die kunt vinden, dan weet je dat je punten hebt waarmee je iedereen raakt. Denk dan bijvoorbeeld aan het werk dat jullie doen en de prestaties die jullie allemaal geleverd hebben. Verwerk je huiskleur en logo in het pakket en de verpakking, kies een thema dat refereert naar iets wat het bedrijf bereikt heeft het afgelopen jaar en een product dat verwijst naar wat jullie doen. Het kerstpakket is dan herkenbaar, het is duidelijk alleen voor jouw medewerkers en voor niemand anders en het laat zien voor welke prestatie je ze wilt bedanken.

3.  Kies een webwinkel uit

Nu je weet wat de inhoud van je kerstpakket moet zijn, kun je op zoek naar een winkel om deze bij te bestellen. Het beste kies je dan voor een webwinkel, want daar is het assortiment het grootste en zijn de prijzen het laagste.

4.  Vul de filters in

Sommige webwinkels hebben bijna duizend kerstpakketten om uit te kiezen en daar loop je doorheen door de filters te gebruiken. Aan de hand van de bovenstaande stappen weet je exact wat je daar moet invullen. Kies daarom het budget, de kleur, het artikel en het thema uit en je krijgt automatisch een selectie. Nu is het alleen nog een kwestie van het kiezen van het beste kerstpakket uit dit aanbod.

5.  Je bestelling plaatsen

Vergeet niet om ook nog even door de alternatieve opties te lopen. Sommige winkels bieden bijvoorbeeld maatwerk aan, een eigen keuze pakket of zelfs een Rituals kerstgeschenk. Je bestelling plaatsen is daarna gemakkelijk en snel gedaan. Geef een betaalmethode door en het afleveradres en je weet zeker dat kerst bij jullie bedrijf een succes wordt dit jaar.

Er kan binnen de bedrijfswereld worden vastgesteld dat er tegenwoordig bijzonder vaak gebruik wordt gemaakt van een zogenaamde geheimhoudingsverklaring. Het betreft hier een document dat duidelijk maakt dat bepaalde informatie niet kan worden gedeeld met derden. Moet er op een zeker moment worden vastgesteld dat, dat toch gebeurt? Dan kan dat de partij die de inbreuk pleegt op een aanzienlijke boete komen te staan. Ben jij ook geïnteresseerd in het karakter waar een geheimhoudingsverklaring over beschikt en wil je graag precies te weten komen wat je hier allemaal van kan verwachten? Dan moet je zeker even de informatie hieronder doornemen!

Wat kan je verwachten van een geheimhoudingsverklaring?

Een geheimhoudingsverklaring is een document waarmee kan worden voorkomen dat er bepaalde (gevoelige) informatie uit je onderneming wordt gelekt naar de buitenwereld. In heel veel verschillende gevallen bestaat het risico dat bijvoorbeeld informatie die nog niet werd gepatenteerd, maar wel reeds ongelofelijk gevoelig ligt met de buitenwereld kan worden gedeeld. Het spreekt voor zich dat dit niet de bedoeling is. Door gebruik te maken van een geheimhoudingsverklaring kan worden voorkomen dat deze informatie op een bepaald moment op straat komt te liggen. Gebeurt dit toch? Dan heb je altijd een juridische basis om de betrokken persoon voor de rechtbank te dagen.

Wanneer kan er gebruik van worden gemaakt?

In de praktijk kan er worden vastgesteld dat er in verschillende situaties gebruik kan worden gemaakt van een geheimhoudingsverklaring. In eerste instantie is er de situatie waarin er bijvoorbeeld een nieuw personeelslid in dienst wordt genomen. In dat geval zal je kunnen vaststellen dat veel bedrijven hun bedrijfsgeheimen willen beschermen. Dat kan eigenlijk het best door gebruik te maken van een verklaring waarin alle betrokken partijen bevestigen dat ze geen gevoelige data vanuit de onderneming zullen delen met de buitenwereld. Vroeger werd er slechts sporadisch gebruik gemaakt van een dergelijk document, maar tegenwoordig kom je deze merkelijk vaker tegen.

Een tweede situatie waarin er gebruik wordt gemaakt van een dergelijke verklaring is wanneer bedrijven een samenwerking aangaan met een andere professionele partij. Het komt in de praktijk bijzonder vaak voor dat ondernemingen voor grote(re) projecten de handen in elkaar slaan. Daarbij is het nagenoeg onmogelijk om te voorkomen dat er bepaalde (gevoelige) bedrijfsinformatie wordt gedeeld met de derde partij. Om te voorkomen dat deze hier voordeel uit kan halen wordt een geheimhoudingsverklaring opgesteld. Ook in een dergelijke situatie kan dit document dus ongelofelijk interessant blijken te zijn. Ze voorziet je immers van heel wat zekerheid.

 

Rocket Lawyer – Juridische Zaken Makkelijk Gemaakt.

 

Zelf je geheimhoudingsverklaring opmaken of niet?

Afhankelijk van de situatie kan de geheimhoudingsverklaring een document zijn die een cruciaal belang dient. Je moet jezelf dan ook altijd de vraag stellen of je er goed aan doet om deze zelf op te stellen of niet. Bovendien geldt in de praktijk ook dat een dergelijk document niet over een algemeen karakter beschikt. De informatie die je wil beschermen zal in de praktijk dan ook doorgaans sterk afhankelijk zijn van bijvoorbeeld het project dat wordt aangenomen. In het bijzonder omwille van deze reden wordt er dan ook doorgaans voor gekozen om het opstellen van een dergelijke verklaring uit te besteden aan een gespecialiseerd persoon zoals een advocaat.